حلیم با باک ویت

حلیم با باک ویت بسیار مغذی بوده و برای تمامی وعده های غذایی بخصوص صبحانه ، برای تمامی سنین ( کودکان و بزرگسالان ) بسیار مفید می باشد . اگرچه درست کردن حلیم زمانبر است اما به طعم دلچسب و لذیذ آن می ارزد .
طرز تهیه :
۱- بمقدار یک لیوان ( 150 گرم ) دانه باک ویت را پس از سه بار آبکشی کردن ، داخل کاسه ای ریخته و به آن چهار لیوان آب ولرم اضافه کنید و اجازه دهید تا دانه های باک ویت بمدت 4 ساعت کاملا خیس بخورند . 
۲- اکنون دانه های باک ویت خیس خورده را مرحله به مرحله داخل میکسر بریزید و مقداری بزنید تا له شوند .
۳- سپس داخل قابلمه یک آبکش ریز قرار دهید و باک ویت های میکس شده را داخل آبکش بریزید و بکمک یک قاشق و با حرکت های دورانی مخلوط باک ویت را صاف کنید تا فقط عصاره له شده باک ویت از آبکش رد شده و تمامی پوسته ها باقی بمانند . 
۴- حال که عصاره باک ویت آماده شد ، به آن یک قاشق سوپ خوری نشاسته ذرت ، بمقدار لازم نمک و 2 لیوان آب اضافه کرده بهم میزنید ، قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید واجازه دهید حدود نیم ساعت بجوشد . در این مرحله باید مرتبا حلیم را بهم بزنید تا کاملا کش دار شود .
۵- اگر غلظت حلیم خیلی زیاد و سفت بود ، می توانید برای رقیق کردن آن از آب جوشیده استفاده کنید . 
۶- از این مرحله به بعد راه دوستان عزیز گیاهخوار و گوشت خوار از هم جدا میشوند . 
۷- دوستان گیاهخوار در این مرحله یک عدد پیاز کوچک را ریز ریز کرده و آن را داخل سه قاشق روغن داغ مقداری تف داده و بهمراه روغن آن ، داخل قابلمه حلیم ریخته مخلوط میکنید . ۸- حلیم آماده شده را داخل کاسه های یک نفری ریخته و روی آن را با توجه به ذائقه با پودر دارچین و مقداری شکر تزئیین کرده ، نوش جان کنید .
۹- و اما دوستانی که گوشخوارند ، حدود 200 گرم گوشت سینه بوقلمون یا مرغ و یا گوشت گوسفندی را بهمراه یک عدد پیاز خرد شده ، آنقدر آب پز کنند تا کاملا گوشت پخته و رشته رشته شود . 
۱۰ - گوشت پخته شده را با گوشت کوب دستی در داخل آب آن کاملا لح و مخلوط کنید و آنرا داخل قابلمه حلیم در مرحله5 بریزید و مخلوط کرده و مقداری حلیم را بجوشانید تا مخلوطی یکدست بدست آید .
۱۱- حلیم آماده شده را داخل کاسه های یک نفری ریخته و روی آن را با توجه به ذائقه با پودر دارچین و مقداری شکر تزئیین کرده ، نوش جان کنید .

heartheart

ارتباط با ما : 
@Buck_wheat 
#buckwheat.iran
www.as-epak.com
Tel: 09302541765‌‌